کلاه بافت اکسسوری مهم در فصل سرد

کلاه بافت

کلاه بافت همانطور که از نام آن پیداست ساختار بافتنی دارد که به صورت تار و پودی در هم تنیده شده اند. با رسیدن فصل سرد سال مردم برای اینکه سرما نخورند، کلاه بر روی سر می گذارند. به طبع کلاهی که مناسب پاییز و زمستان باشد کلاهی از نوع بافتنی است. در مورد پیشینه ی بافندگی در کشور خودمان باید بگوییم صنعت بافندگی به سالهای خیلی قبل برمی گردد و ایران در این زمینه جزء پیشتازان بوده است. شاید در ابتدا از کلاه صرفا برای محافظت از سر استفاده می شد اما امروزه همه ی ما می دانیم انگیزه استفاده از کلاه فقط محافظت از سر نیست. هر ساله انواع مختلفی با طرح و رنگ متفاوت روانه دنیای مد می شود و میلیون ها طرفدار کلاه را به دنبال خود می کشد. در زمان ما کلاه قبل از اینکه محافظ سر باشد به عنوان اکسسوری به حساب می آید. البته از حق نگذریم استفاده از آن به شیک تر شدن ما کمک می کند.

پیش تر در مورد انواع کلاه بافت و اینکه چطور آنها را در هنگام ست کردن به کار ببریم، صحبت کردیم. اکنون میخواهیم نوع های دیگری از آن را نیز به شما معرفی کنیم. همانطور که می‌دانید کلاه های بافتنی به شکل های مختلفی در بازار وجود دارند. شاید اسم آن شما را به یاد کلاه های بافتنی که مادربزرگ‌ها در قدیم میبافتند، بیندازد. باید بگوییم زمانی که این نوع کلاه را خریداری می‌کنید مطمئن باشید که قرار است به اندازه کلاه هایی که مادربزرگ‌ها می‌بافتند، شما را گرم کنند. با این تفاوت که به صورت ماشینی بافته شده اند و طرح ها و رنگ‌های مختلفی دارند. از این رو در هنگام خرید طیف وسیعی از انتخاب را به شما می‌دهند. با ما همراه باشید تا شما را با این دنیای جذاب بیشتر آشنا کنیم.

ست کردن کلاه بافت

حالا که کلاه بافت به عنوان اکسسوری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد بهتر است کمی در مورد نحوه ی استفاده آن ها اطلاعاتی را کسب کنید. در ادامه در مورد ست کردن انواع این کلاه صحبت خواهیم کرد.

کلاه بافتنی آویزان از پشت

نوع مردانه این مدل محبوب دیوید بکهام است. در اکثر مواقع در هوای سرد بر روی سر او می توانید این مدل را ببینید. این مدل به این صورت است که از قسمت پشت آویزان می شود و باقی تیپ شما هر آنچه باشد را تحت تاثیر قرار نمی دهد. می توانید با آن شلوار جین یا کت جین بپوشید. در کل خود به تنهایی می تواند برای ظاهر شما مستقل عمل کند. مخصوصا اگر خانم باشید و موهایتان زیاد باشد این نوع برای شما این امکان را فراهم می کند که موهای خود را به راحتی در آن جای دهید. از قسمت جلو هم می توانید مقداری از چتری های خود را بیرون بریزید یا اینکه کاملا بر روی پیشانی خود بگذارید.


کلاه تک بافت مشکی

کلاه بافتنی


کلاه بافت نوک تیز

این نوع کلاه بافت کمتر مرسوم است و چنین گفته می شود، کسانی که جسورتر هستند از آن استفاده می کنند. به دلیل اینکه ظاهری بسیار متفاوت ایجاد می نماید. تفاوت آن به اندازه ی لازم کافی است پس در هنگام استفاده از آن تا حد ممکن از لباس های معمولی استفاده نمایید. این مدل از کلاه نسبت به باقی مدل ها سر را کمتر گرم می کند اما همانطور که گفته شد چه می شود کرد، کلاه فراتر از پوشش رفته و ابتدا به عنوان اکسسوری استفاده می گردد.

متداول ترین نوع کلاه بافتنی

کلاه بافت هایی که در بالا به آن اشاره شد فقط چند مدل از انواع مختلف این نوع کلاه می باشند. اما متداول ترین نوع این کلاه چیست؟ بدون شک همه ی شما برای یک بار هم که شده این مدل کلاه را بر سر خود گذاشته اید. یکی از بهترین نوع کلاه زمستانی که والدین مخصوصا برای فرزندان خود در نظر می گیرند تا آن ها را از سرمای زمستان محافظت کنند. این کلاه در قسمت بالا جمع می شود و قالب سر می گردد و لبه ی آن به گونه ای است که به سمت بالا تا می خورد. برندهای معتبری در دنیا این مدل را در رنگ های مختلف و با کیفیت های درخور برند خود وارد بازار می کنند. یکی از محبوب ترین و متداول ترین ها در بین افراد جهان است. در زیر می توانید عکس آن را ببینید.


کلاه تک بافت

کلاه بافتنی ساده


کلاه بافت منگوله دار

این کلاه بافت را قطعا بارها چه بر سر نوزادان چه بر سر افراد بزرگسال دیده اید. ساختار این کلاه به گونه ای است که در قسمت بالای آن حبابی از نخ وجود دارد. به اصطلاح به آن pom-pom نیز می‌گویند. این نوع کلاه یکی از کلاه‌های سنتی و مرسوم در فصل سرد محسوب می‌شود. در اوایل قرن بیست و یکم این نوع کلاه فقط توسط افراد خاصی استفاده می‌شد اما به مرور زمان استفاده از آن به طور فزاینده‌ای افزایش یافت و آنها را تبدیل به یک مد روزانه کرد. این مدل کلاه را می‌توانید هم به صورت تک هم به صورت ست با شال استفاده کنید. قسمت منگوله آن می‌تواند به صورت آویزان یا اینکه کاملا به کلاه چسبیده باشد. اینکه کدام یک را انتخاب می‌کنید به سلیقه شما برمی‌گردد. در زیر عکس این نوع کلاه را میتوانید ببینید.

کلاه بافت اسکی

این نوع کلاه بافت در نگاه اول شاید کمی عجیب به نظر برسد و شاید از اینکه آن را بر سر بگذارید خجالت بکشید اما باید بدانید این نوع کلاه شما را از هرگونه سرمازدگی دور می‌کند. هدف اصلی اختراع این کلاه قرار گرفتن در معرض هرگونه سرما بوده است. این نوع کلاه تمام پوشش را برای سر و گردن شما تامین می‌کند. معمولا در آنها به طور معمول بخشی برای دهان و چشم نیز وجود دارد. زمانی که از دهانه آن استفاده می‌کنید به راحتی این امکان برای شما وجود دارد که با دیگران نیز صحبت کنید. این مدل در طیف گسترده ای از رنگ‌ها برای مردان و زنان عرضه میشود. عکس این کلاه را در زیر ببینید.

کلاه بافت گوش دار

این نوع کلاه بافت اساسا دارای گوش است که در بعضی از آنها این گوش طوری طراحی و دوخت شده است که می‌توان در صورت لزوم آنها را به طرف بالا هم زد. مسلما وقتی قرار است روی گوش را هم بگیرد جز گرمترین کلاه های زمستانی به شمار می‌رود. بعضی از آنها برای مثال در قسمت گوش شاهد آن هستیم که از خز برای شیک تر شدن نیز استفاده می‌کنند. اگر در منطقه ای زندگی می‌کنید که هوا بسیار سرد است این نوع کلاه تضمینی است برای اینکه سر و گوش‌های خود را از سرما در امان بدارید. این نوع کلاه برای انواع صورت قابل استفاده است و به هر صورتی به اصطلاح می‌ آید. در زیر می‌توانید یک مدل از این نوع را مشاهده کنید.


کلاه تک بافت سه کاره چیریکی

خرید کلاه بافت گوش دار


کلاه بافت ویزور دار

این نوع کلاه همانطور که در تصویر می‌بینید شبیه به کلاه کپ است. گویا بر روی کلاه کپ روکش بافتی کشیده باشند. این کلاه علاوه بر اینکه سر شما را گرم نگه میدارد سایبان نیز برای چشم شما دارد. این سایبان صورت شما را از برف و باران در فصل زمستان در امان میدارد. همچنین از صورت شما در برابر احتمال آفتاب سوختگی بسیار اندک در فصل سرد محافظت میکند. آنها در انواع مختلفی ارائه می‌شوند. برخی از آنها علاوه بر ویزور بند نیز دارند. بهترین پارچه هایی که در این نوع به کار می‌روند پارچه های بافت نازک اما گرم هستند.

کلاه بازی

همانطور که از اسم فروشگاه مشخص است ما کلاه فروشی داریم و به راحتی می توانید از پشت سیستم خود از سایت ما انواع کلاه بافت تک و شال و کلاه را سفارش دهید. موارد موجود دیگر در سایت شامل دستکش، اسکارف، فندک، کوله پشتی و حتی خرید ماسک و بسیاری موارد دیگر می باشد. همچنین فروشگاه کلاه بازی اقدام به فروش عمده انواع کلاه تابستانه و زمستانه نیز می پردازد؛ از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید عمده کلاه و اکسسوری بر روی واژه قرمز رنگ کلیک کنید.

تهیه و تنظیم : سایت کلاه بازی

مدیر سایت
ارسال دیدگاه