رمز سلامت پای شما، خرید جوراب مناسب است!

خرید جوراب

خرید جوراب با کیفیت و مرغوب در کلاه بازی

در فعالیت‌های خارج از خانه، هنگام پوشیدن برخی از کفش‌ها، دیدارهای رسمی و حتی زندگی روزمره، پوشیدن جوراب مناسب با موقعیت، تقریبا به عادتی از زندگی روزانه‌ی ما تبدیل شده‌ است. چه بسا تعدادی از ما از روی عادت، حتی در اکثر ساعات روز، جوراب به پا داریم. بنابراین، خرید جوراب مرغوب و با کیفیتی بالا، در چنین موقعیت‌هایی مهم‌تر جلوه می‌نماید. همان‌طور که بسیاری از ما، ساعت‌ها برای پیدا نمودن کفش موردعلاقه‌ی خود، بازار را زیر و رو می‌کنیم؛ انتخاب جوراب مناسب نیز باید با وسواس بالایی صورت پذیرد. به خصوص که پاهای ما، زمانی طولانی توسط جوراب در بر گرفته می‌شوند و راحتی پا، رابطه‌ی مستقیمی با کیفیت جورابی که شما پوشیده‌اید، دارد. فروشگاه کلاه بازی، به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی، همواره در جهت ارائه‌ی بالاترین کیفیت‌های جوراب، مبادرت ورزیده است. در ادامه به برخی ویژگی‌های مهم پیرامون اهمیت انتخاب و خرید جوراب مناسب، می‌پردازیم.


جوراب مچی زرد

خرید جوراب زرد


خرید جوراب سالم، ضامن سلامتی پای شماست!

ممکن است بسیاری از ما ندانیم که امروزه خرید جوراب، تنها در انتخاب ارزان‌ترین‌ها خلاصه نمی‌شود. جوراب‌هایی که این روزها در تاسیسات بافندگی، ساخته می‌شوند؛ تنها تار و پودی کشسان، برای پوشاندن پا نیستند. ضمن این‌که در ساختار آن‌ها به طور معمول، تنها از پارچه‌ای ساده، بهره گرفته نشده‌ است. بعضی جوراب‌ها با ساختار کوسن مانند نرمی که دارند، موجب استراحت کف پا و انگشتان می‌شوند؛ تعدادی با هدف‌های پزشکی تولید شده، جهت محافظت از مفاصل و تسکین درد طراحی می‌گردند؛ دسته‌ای از جوراب‌ها حتی با حفظ رطوبت پا، منجر به سلامت و خنکی پا شده، میزان خشکی پا را نیز میزان می‌کنند. حتی برخی از جوراب‌های ضد بو، بوهایی که بر اثر رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها بر روی پوست پا شکل می‌گیرد را از بین برده، منجر به مقاومت پوست پا در برابر باکتری‌ها می‌شوند. این‌جاست که مشخص می‌شود، خرید جوراب را نباید سرسری و به سرعت انجام داد، بلکه باید ضمن دقت به قیمت و اقتصادی بودن آن، به کیفیت ساخت و پارچه‌ی آن نیز دقت نمود.

جوراب‌های فنی!

شاید باورنکردنی و عجیب به نظر برسد، اما امروزه، روند ساخت جوراب‌های شما، برخلاف گذشته از فرآیند‌های پیچیده‌تری، تشکیل شده است. اگر جوراب‌هایی را که این روزها توسط کارخانجات بافندگی ساخته می‌شوند، “جوراب فنی” بنامیم، اغراق نکرده‌ایم. چرا که پیشرفت تکنولوژی، تاثیر شگفت انگیزی در ساخت جوراب‌های ماندگار، با کیفیت و بهداشتی داشته است و دیگر از آن جوراب‌های نخی قدیمی، که صرفا جهت پوشاندن پا مورد استفاده قرار می‌گرفتند، خبری نیست!


جوراب مچی سرمه ای

خرید جوراب آبی


چگونه قبل از خرید جوراب، یک جوراب مناسب را انتخاب کنم؟

روند انتخاب جوراب، علاوه بر توجه به قیمت و رنگ‌بندی آن، مستلزم رعایت نکات دیگری‌ست که در اکثر مواقع، به آن توجهی نمی‌شود. در ادامه به برخی از نکاتی که باید پیش از خریدن جوراب به آن توجه کنید، می‌پردازیم.

  • جوراب مورد نیاز هر فرد، مانند اثر انگشت آدم‌ها، از شخصی به شخصی دیگر متفاوت است. از آن‌جایی‌که بدن هر کس، وضعیت سلامتی خاص خود را دارد و پا، به عنوان قلب دوم انسان، تاثیری مستقیم از این وضعیت سلامتی دریافت می‌کند؛ می‌بایست قبل از انتخاب و خرید جوراب، به مدل آن توجه نموده؛ از سازگاری آن با پای خود اطمینان حاصل کنیم.
  • جوراب‌هایی را بخرید که از پارچه‌ا‌ی مناسب، تشکیل شده باشند. پارچه‌ی هر جوراب، متمایز از سایر جوراب‌هاست و باید به گونه‌ای باشد که پا بتواند در آن نفس کشیده، هوا در آن جریان پیدا نماید. پوست پا نیز مانند سایر بخش‌های بدن، دارای منافذ تنفسی‌ست که گیر افتادن آن در پارچه‌های ضخیم و بدون منافذِ جریان هوا، می‌تواند علاوه بر افزایش گسترش باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی، این منافذ تنفسی را نیز سد نماید.
  • از جورابی استفاده کنید که پا به راحتی در آن استراحت کند. استفاده از جوراب‌های نرم که هنگام راه رفتن، فشار روی پاشنه‌ی پا را کم می‌کنند؛ می‌تواند تاثیری شگفت‌انگیز در حفظ سلامت پا داشته باشد.
  • در انتخاب جوراب، سرسری عمل نکنید! قبل از خرید جوراب، حتما از اندازه بودن سایز آن مطمئن شوید. چرا که عدم رعایت این نکته، درست مانند وقتی که پیراهنی تنگ را می‌پوشید و در آن احساس خفگی می‌کنید؛ موجب خفگی پا و در مواردی منجر به تاول زدن پا می‌شوند.
  • از خرید جوراب‌های خیلی نازک بپرهیزید، چرا که به سرعت سوراخ یا حتی پاره می‌شوند و روزتان را خراب می‌کنند! معروف‌ترین برندهای جوراب دنیا، به طور معمول Nike، Under Armour و Adidas  هستند.
  • جوراب‌ها، با توجه به پارچه‌ی به کار رفته در ساختارشان، شامل انواع گوناگونی می‌شوند. این پارچه‌ها و کیفیت ساخت است که قیمت جوراب را تعیین می‌کند. کلاه بازی با ارائه‌ی جوراب‌های با کیفیت و در عین حال، ارزان و مناسب جیب خانواده‌ی ایرانی؛ برای جلب رضایت خریداران خود، همواره می‌کوشد.

تهیه و تنظیم : سایت کلاه بازی

مدیر سایت
ارسال دیدگاه