کلاه لئونی چیست؟ | آشنایی با ویژگی‌ها و انواع این کلاه

کلاه لئونی

کلاه لئونی؛ انتخابی جذاب برای یک استایل شیک

کلاه یکی از جذاب‌ترین انواع اکسسوری است که می‌توانید آن‌ را متناسب با فصل و استایل انتخاب و استفاده کنید. در سایت کلاه بازی انواع بسیار متنوعی از کلاه‌ها وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به کلاه لئونی اشاره کرد. مدل زمستانی این کلاه از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته است اما مدل تابستانی آن، خاص‌تر و انتخابی ویژه برای ایجاد یک استایل شیک است. در این مطلب از سایت کلاه بازی با ویژگی‌های این کلاه و روش خرید آن از کلاه بازی آشنا می‌شویم.

کلاه لئونی

کلاه لئونی چیست؟

کلاه لئونی یکی از انواع کلاه‌هایی است که از آن هم به‌عنوان یک محافظ برای روزهای سرد پاییز، بهار و زمستان استفاده می‌شود و هم می‌توان از مدل تابستانی آن برای روزهای گرم بهار و تابستان استفاده کرد که بیشتر جنبه افزایش زیبایی و تکمیل استایل را دارد. همچنین نوعی از این کلاه وجود دارد که با جنسی مانند کتان می‌تواند مناسب روزهای پاییزی باشد.

توصیف ظاهر کلاه لئونی

اگرچه امروزه کلاه‌های لئونی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند اما می‌توان برخی از ویژگی‌های مشترک این مدل از کلاه را توضیح داد. کلاه لئونی یک کلاه گرد است مشابه کلاه حبابی است. این کلاه معمولا در بخش فوقانی با یک دکمه ختم می‌شود هرچند در برخی مدل‌ها این دکمه یا برآمدگی گرد کوچک وجود ندارد. کلاه‌های لئونی همچنین دارای یک تاخوردگی در بخش لبه رو به بالا هستند که آن‌ها را به کلاه‌های بافت شبیه می‌کند. از سوی دیگر برخی از کلاه‌های لئونی دارای دهانه تهویه هوا در پشت سر و بند و سگک قابل تنظیم مانند کلاه‌های تنیس هستند.

مبدع کلاه لئونی چه کسی بود؟

اگرچه کلاه لئونی خصوصا در مدل زمستانی آن نوعی کلاه بافت به‌شمار می‌آید اما در عین حال توانسته است خود را به‌ویژه در مدل‌های تابستانی به یک گروه ویژه تبدیل کند. اختراع این مدل به فردی به نام ویلی باگنر نسبت داده شده است.

انواع کلاه لئونی

ویلی باگنر (Willy Bogner) نام یک ورزشکار آلمانی ورزش‌های زمستانی از جمله ورزش اسکی بود که بعدها به کار طراحی تجهیزات ورزش اسکی از جمله انواع کلاه زمستانی رو آورد. او در سال 1932 شرکت ویلی باگنر را که یک کمپانی مد است تاسیس و راه‌اندازی کرد. شرکت باگنر از آن زمان تا امروز در زمینه‌های مختلفی از جمله تولید انواع پوشاک، لباس‌های ورزشی، تجهیزات ورزشی، لوازم جانبی، عطرها و کالاهای چرمی با نام تجاری BOGNER، فعالیت می‌کند. این کمپانی حتی در صنعت سینما نیز فعالیت داشته است. ویلی باگنر در سال 1909 به دنیا آمد و در سال 1977 درگذشت. برخی از فعالیت‌های این شرکت را با هم مرور می‌کنیم:

  • همکاری در چهار فیلم از مجموعه جیمز باند
  • دریافت جایزه مد مونیخ در سال 1970 توسط ماریا بوگنر
  • گسترش فعالیت به سوئیس و آمریکا در سال‌های 1973 تا 1975
  • ارائه نمایندگی به دیگر تولیدکنندگان تحت نام تجاری باگنر از سال 1984
  • ارائه کالکشن زنانه سونیا باگنر از سال 1992
  • تامین تجهیزات تیم اسکی آلمان برای بازی های المپیک تابستانی 2012 لندن
  • ارائه مجموعه کلاه‌های اسکی، عینک اسکی و چوب اسکی در سال 2004
  • تامین تجهیزات تیم اسکی آلمان برای المپیک زمستانی 2014 سوچی

کلاه لئونی مشکی

کلاه لئونی جزو کدام گروه از کلاه‌ها قرار می‌گیرد؟

در یک دسته‌بندی کلی، تمامی کلاه‌ها به دو گروه اساسی کلاه با لبه دورتادور (Hat) و کلاه کپ (Cap) قرار می‌گیرند. تفاوت اصلی این دو گروه بزرگ در این است که هت‌ها دارای یک لبه یا آفتاب‌گیر در دورتادور کلاه هستند، اما کپ‌ها چنین لبه‌ای ندارند. از کلاه‌‌های مشهور گروه کپ، می‌توان به زیرگروه کلاه‌های کپ، کلاه‌های بیسبال و کلاه‌های لئونی اشاره کرد. از زیرگروه‌های هت یا کلاه دارای لبه دورتادور نیز می‌توان به این کلاه‌های مشهور اشاره کرد:

  • فدورا
  • کلاه کابوی
  • بوتر
  • بولر
  • تاپ هت
  • سومبرو

کلاه لئونی مشکی حلقه دار

کلاه لئونی از چه الیافی ساخته می‌شود؟

کلاه لئونی زمستانه نوعی کلاه بافتنی است که در اصل از الیاف پشم ساخته می‌شود؛ هرچند امروزه برای تولید این کلاه‌ها اغلب از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود. تنوع در جنس در کلاه‌های پاییزه و تابستانه لئونی بیشتر است. برخی از این الیاف و ویژگی‌های آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

الیاف پلی استر

پلی استر نوعی الیاف مصنوعی است که از پلاستیک ساخته می‌شود و اغلب به‌عنوان یک جزء اصلی در تولید کلاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این الیاف نه‌تنها بادوام است، بلکه در برابر آب و ساییدگی نیز مقاومت بالایی دارد. پلی استر همچنین دارای خاصیت دفع رطوبت است که به آن اجازه می‌دهد عرق را از پوست دور کند. به عبارت دیگر، در حین ورزش، به دلیل تعرق، پوست سر، موها و کلاه شما حالت مرطوب پیدا نمی‌کند.

الیاف نایلون

کلاهی با پارچه نازک و سبک می‌خواهید؟ نایلون یکی از گزینه‌ها است. منسوجات نایلونی، از این جهت شبیه پلی استر است که منشا آن پلاستیک است. نایلون بسیار تنفس‌پذیر است و در روزهای گرم تابستان در آن احساس خنکی می‌کنید. علاوه بر این‌ها، مراقبت از نایلون آسان است و حالت کششی نیز دارد.

الیاف پنبه

پنبه یک الیاف طبیعی است که از سلولز ساخته شده است. پنبه، نرم و تنفس‌پذیر است و در تولید کلاه‌های لئونی نیز استفاده می‌شود. همچنین اغلب لوگوها و طرح‌های گلدوزی شده و نصب شده روی کلاه‌ها از جنس پنبه هستند. پنبه همچنین برخلاف سایر الیاف، به طور طبیعی ضد حساسیت است، به این معنی که پوست را تحریک نمی‌کند. از دیگر مزایای آن می توان به قابلیت کنترل رطوبت اشاره کرد.

یک تابستان شیک با کلاه تابستانه لئونی

اگر به دنبال یک اکسسوری برای تیپ‌های غیررسمی تابستانی هستید، کلاه‌های لئونی بهترین انتخاب هستند. این کلاه‌ها برخلاف مدل زمستانه لئونی، از الیافی نازک‌تر و سبک‌تر از پشم ساخته می‌شوند و به‌خوبی با لباس‌های یک استایل کژوال هماهنگی دارند. با گلدوزی لوگو در جلو، سبک‌ها به برند وفادار می‌مانند و کلاه‌های لئونی، زیباتر می‌شوند. تسمه‌های قابل تنظیم در پشت سر، دهانه‌های تهویه مناسب و راحتی در پوشیدن از مزایای این کلاه‌ها هستند.

کلاه زمستانی لئونی برای زنان و مردان متشخص

در فصل زمستان، بخش زیادی از گرمای بدن از ناحیه سر خارج می‌شود و از سوی دیگر با هر باد سردی که می‌وزد امکان سرماخوردگی شما وجود دارد. به‌همین دلیل است که کلاه‌ها از جمله کلاه‌های زمستانه لئونی، جزئی ضروری از کمد لباس مردان و زنان هستند. از کلاه‌های بافتنی راه راه کلاسیک مدل لئونی گرفته تا مدل‌های نروژی، زنان و مردان می‌توانند گزینه‌های مختلفی در محدوده مدل لئونی داشته باشند. بافت راه راه ریز و درشت، استفاده از حروف برند در رنگ‌های مختلف، تنوع رنگ کلاه‌ها و لبه‌های باریک از ویژگی‌های انواع این کلاه‌ها هستند.

معرفی بهترین کلاه ها

خرید انواع کلاه لئونی از سایت کلاه بازی

شناخت ویژگی‌های انواع کلاه‌ به ما در انتخاب آن‌ها کمک می‌کند. این ویژگی‌ها همچنین به ما کمک می‌‌کند تا آن‌ها را متناسب با استایل و فصل انتخاب کنیم. ما در سایت کلاه بازی انواع گوناگونی از کلاه‌ها را در دسته‌بندی‌ها مدل‌های مختلف به شما عرضه می‌کنیم که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: کلاه کپ، کلاه بیسبالی، کلاه پشت تور، کلاه گورین، کلاه باشگاهی، کلاه باکت و کلاه ملوانی. کلاه لئونی نیز یکی از انواع کلاه‌های محبوب در سایت کلاه بازی است. شما می‌توانید کلاه لئونی مورد نظر خود را انتخاب کرده و با چند کلیک مراحل خرید را طی کنید تا در کمترین زمان، محصول مورد نظر را دریافت کنید.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه