باید ها و نباید ها در جوراب فروشی ها

جوراب فروشی

خرید و فروش جوراب در کلاه بازی

بی‌شک خرید اینترنتی جوراب از جوراب فروشی های مختلف، به خودی خود می‌تواند چالش برانگیز باشد. جوراب فروشی‌های متعدد، دسته‌بندی‌ها و الگوهای بی‌پایانی از جوراب را عرضه می‌دارند. در چنین مواردی باید چه کرد؟ چگونه می‌توان خریدی مناسب، از فروشگاه‌های اینترنتی داشت؟ در دوره‌ای که جوراب‌ها، دیگر صرفا کاربرد گرمایشی و پوشاک را ندارند و صنعت مد و فشن را به شدت تحت تاثیر قرار داده‌اند، چه نکاتی را باید حین خرید جوراب، رعایت کرد؟ در ادامه‌ی این مقاله، همراه ما باشید تا ذکر کنیم حین خرید جوراب محبوب خود، چه نکاتی را نباید از قلم بیندازید!


جوراب مچی زرد

خرید جوراب زرد

 


نکاتی که حین خرید اینترنتی جوراب، نباید فراموش کرد!

  • زیبایی، عموما اولین نکته‌ای‌ست که حین خرید جوراب، توجه ما را به خود جلب می‌کند. اما آیا زیبایی و ظاهر جوراب، به تنهایی کفایت می‌کند؟ مسلما پاسخ این سوال، منفی‌ست. علاوه بر زیبایی، قیمت جوراب نیز باید اقتصادی و مناسب جیب شما باشد. کلاه بازی، یکی از مجموعه‌های جوراب فروشی باتجربه و کارآزموده در زمینه‌ی فروش جوراب‌های متنوع و کاربردی است، که بهترین قیمت‌ها را در عین کیفیت بالا به شما تقدیم می‌نماید.
  • مسلما وقتی زیبایی و قیمت جوراب، چشم شما را گرفت؛ جنس آن را هم محک می‌زنید. جنس جوراب می‌تواند بسته به قیمت آن متفاوت باشد. به عنوان مثال، در فصل زمستان، مردم به جوراب‌های پشمی فکرمی‌کنند. پشم مرینوس، یکی از پرکاربردترین پشم‌ها در زمینه‌ی ساخت جوراب‌های پشمی باکیفیت است. علاوه بر این، جوراب فروشی‌هایی که جوراب‌هایی با پشم مرینوس می‌فروشند؛ دائم بر این‌که پای شما در تمام فصول سال، قادر به تنفس در این جوراب‌هاست؛ اصرار می‌ورزند. گوسفندهای مرینوس عموما در استرالیا و نیوزیلند یافت می‌شوند. جوراب‌هایی با این جنس هم بسیار نرم، فاقد حساسیت‌زایی و با دوام بالا در برابر بو و کشیدگی هستند. بخصوص ورزش‌کاران و کوهنوردان، علاقه‌ی بسیاری به این مدل از جوراب‌ها نشان می‌دهند. شرکت‌هایی مانند SmartWool، از نامدارترین برندهای تولید جوراب‌های پشمی هستند. البته دقت داشته باشید که این جوراب‌ها معمولا از دیگر جوراب‌های پنبه‌ای، اکریلیک، نایلونی و.. گران‌تر نیز هستند.

جوراب‌های اکریلیک، از جوراب‌های پشمی ارزان‌تر هستند. پارچه‌ی به کار رفته در ساخت این جوراب‌ها، عموما پارچه‌های همه‌کاره نامیده می‌شوند. بالشتک این جوراب‌ها بسیار مناسب و مطلوب است و سریع هم خشک می‌شوند.

معمولا در بسیاری از جوراب فروشی‌ها، می‌توان جوراب‌های پنبه‌ای را یافت. جوراب‌های نخی، تقریبا رتبه‌ی اول جوراب‌های پرکاربرد را به خود اختصاص می‌دهند؛ که با به دام انداختن رطوبت، مانع از تاول زدن و بو گرفتن پا می‌شوند. اگر تنفس پا و جریان هوای بالا در جوراب برای شما بسیار مهم است؛ سعی کنید از جورابی استفاده کنید که پنبه‌ی کمتری داشته باشد. جوراب‌های نخی و پنبه‌ای، مقرون به صرفه‌ترین جوراب‌هایی‌ست؛ که سراغ آن را از هر جوراب‌فروشی می‌توانید بگیرید. علاوه بر این، با وجود طرح‌های نامحدود، گوناگونی و اندازه‌های متنوع این جوراب‌ها، می‌توان آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف به پا کرد.

و اما جوراب‌های نایلونی! برای ساخت جوراب‌های نایلونی، عموما نایلون را با سایر پارچه‌ها مخلوط می‌کنند. نایلون معمولا بین 20 تا 50 درصد از جوراب را تشکیل می‌دهد. این ماده با افزایش دوام و مقاومت جوراب، باعث خشک شدن سریع‌تر آن نیز می‌گردد.


جوراب سفید

خرید جوراب سفید


جوراب‌های الاستان، اسپندکس یا لاکرا، از دیگر جوراب‌هایی‌ست که ممکن است در جوراب فروشی‌ها به چشم شما بخورد. این ماده، همان‌طور که از نام آن مشخص است، می‌تواند موجب کشش بالای جوراب گردد. ضمن آن‌که جوراب مدت بیشتری شکل خود را حفظ می‌کند و در صورت کشش، به راحتی به حالت اولیه‌ی خود باز می‌گردد. معمولا فقط درصد کمی از پارچه‌ی جوراب، به این ماده اختصاص می‌یابد. درصد حضور این ماده در جوراب‌ها، بین 2 الی 5 درصد است.

  • ارتفاع جوراب، گزینه‌ی بعدی‌ست که می‌بایست بر اساس نحوه‌ی کاربرد جوراب، مدل کفشی که قصد پوشیدن جوراب را با آن دارید، هماهنگی آن با لباسی که می‌خواهید بپوشید و… دسته‌بندی‌های متنوعی را متوجه خود می‌کند. جوراب می‌تواند ساق کوتاه، ساق بلند، حتی تا بالای زانو و ران‌ها باشد. قیمت جوراب نیز، رابطه‌ی مستقیمی با ارتفاع آن دارد. معمولا با زیر و رو کردن جوراب فروشی‌ها، می‌توانید ارتفاع جوراب محبوب خود را بیابید.
  • ضخامت و وزن جوراب هم باید مورد توجه قرار بگیرد. بخصوص برای کسانی‌که می‌خواهند جوراب عرق‌گیری خوبی داشته باشد و همزمان جریان هوای مطبوعی در پا برقرار گردد. جوراب‌های بسیار ضخیم، معمولا برای زمستان به کار می‌روند. از سویی، اگر قصد دویدن و فعالیت شدیدی با پاهای خود دارید، سعی کنید از جورابی استفاده کنید که خیلی ضخیم نباشد، هوا در آن جریان یابد و سبک هم باشد.
  • آخرین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، تناسب جوراب با سایز پاهای شماست. جوراب‌های تنگ ممکن است باعث خفگی، جلوگیری از جریان خون و عدم برقراری جریان هوا در پا شوند. پس این نکته را نیز از قلم نیندازید.

تهیه و تنظیم : سایت کلاه بازی

مدیر سایت
ارسال دیدگاه