افزایش عمر کلاه بافت با رعایت چند نکته مهم

کلاه بافتنی

کلاه بافت

کلاه بافت یک پوشش مناسب برای فصل زمستان است. مخصوصا اگر سینوزیت دارید کلاه به شما کمک میکند از آن رنج کمتری ببرید. یکی از مسائلی که در مورد آن وجود دارد این است که چون کلاه بر روی سر گذاشته میشود و نزدیک صورت است باید همیشه تمیز نگه داشته شود. به همین دلیل در این مقاله میخواهیم شما را با نحوه ی صحیح شستشو آن آشنا کنیم. شستن این مدل کلاه کمی دقت بیشتری میخواهد چون اگر به درستی شسته نشود از شکل اصلی خود خارج میشود و در نتیجه دیگر زیبایی سابق را ندارد. اگر کلاهی دارید که میخواهید آن را بشویید اما نمیدانید چطور این کار را انجام دهید تا آن آسیب نبیند و بعد از شستن شکل کج  و معوج نگیرد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از اطلاعات مفید و کاربردی آن بهره ببرید.

کلاه بافتنی خود را بشناسید

اولین نکته ای که باید بدانید این است که نحوه شستن کلاه بافت به ساخت و میزان فیبری که در آن به کار رفته، بستگی دارد. به همین دلیل اولین گام شما این است که جنس کلاه خود را تشخیص دهید. بسیاری از تولید کنندگان کلاه در قسمت داخلی آن برچسبی را میدوزند که اطلاعات کلاه مثل جنس آن نوشته شده است. شما میتوانید از آن قسمت کلاه خود را بیشتر بشناسید. جنس ها میتواند متفاوت باشند مثل پنبه کتان، الیاف مصنوعی و پشم. کلاه هایی که از پشم ساخته شده اند حتما باید با حالتی آرام در آب سرد شسته شوند. پنبه ای ها هم حتما باید با آب سرد و دست شسته شوند چون در غیر این صورت جمع میشوند و آسیب میبینند. در مقابل کلاه هایی که با نخ های مصنوعی مثل اکریلیک ساخته شده اند را میتوان با ماشین لباسشویی نیز شست. نکته ی دیگر این است که اگر به کلاه شما روبان یا هر وسیله ی تزیینی دیگر متصل است قبل از شستشو آن را حتما جدا کنید و اگر قابلیت جدا شدن نداشت حتما با دست کلاه را بشویید و از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.


کلاه تک بافت مشکی آفوایت

خرید کلاه مشکی بافت


نحوه شستن کلاه بافتنی با الیاف مصنوعی

اگر کلاه بافت شما از الیاف مصنوعی ساخته شده همانطور که گفتیم میتوانید آن را با ماشین لباسشویی بشویید. برای این کار باید ابتدا کلاه را به داخل برگردانید و از چرخش آرام ماشین لباسشویی و همچنین آب خنک آن استفاده کنید. بعد از شستشو اجازه دهید کلاه در هوای محیط خشک شود. چون استفاده از هرگونه گرما برای خشک کردن آن باعث میشود کلاه جمع شود. همچنین باید آن را به صورت صاف قرار دهید چون اگر آن را آویزان کنید باعث کش آمدن آن میشود. یکی دیگر کارهایی که باید قبل از شستشو انجام دهید این است که کامل کلاه را نگاه کنید که اگر دارای درز بود آن را بدوزید یا اگر حالت بیرون زدگی نخ داشت آن را بدوزید و تعمیر کنید چون اگر این کار را نکنید زمانی که آن را در ماشین لباسشویی قرار میدهید کلاه ممکن است از همان نقطه خراب شود.

نحوه شستن کلاه بافت با الیاف طبیعی

این نوع کلاه بافت ها باید در آب خنک و حتما با دست شسته شوند. شاید شستن با دست سخت باشد اما یک کلاه زیبا و گران قیمت ارزش این را دارد که آن را این چنین بشویید. شستن به این صورت است که ابتدا باید یک شوینده مناسب که با الیاف سازگار است را انتخاب کنید. سپس کلاه را در آب به آرامی تکان دهید. هرگز کلاه را با ساییدن و اسکراب کردن نشویید. آب ظرفی که در آن شستشو انجام میدهید را میتوانید چندبار پر و خالی کنید تا در نهایت آب تمیز باقی بماند که نشان دهنده تمیز شدن کلاه است. در هنگام خارج کردن کلاه آب اضافی آن را به آرامی جدا کنید و آن را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. میتوانید برای گرفتن آب اضافی آن از یک حوله خشک استفاده کنید. کلاه را روی حوله قرار دهید و با حوله آن را فشار دهید. سپس بگذارید خشک شود.


کلاه تک بافت قهوه ای

خرید کلاه بافت پوم دار


نحوه نگهداری کلاه بافت

برای نگهداری آن کافی است چند نکته را بدانید. اگر قرار است آن را برای مدت طولانی به دلیل عوض شدن فصل کنار بگذارید حتما قبل از این کار کلاه را بشویید. از آویزان کردن آنها بر روی قلاب جلوگیری کنید. اگر حالت دررفتگی نخ در آن مشاهده کردید هرگز آن نخ را نکشید. میتوانید آن را غلت دهید و به صورت جمع شده در درون یک ظرف سر بسته قرار دهید آن را کنار بگذارید تا با آمدن دوباره باد و باران از آن استفاده کنید. زمانی که یک کلاه برای خود خریداری میکنید اگر از آن به خوبی نگهداری کنید میتوانید سال ها از آن استفاده کنید. مخصوصا کلاه هایی که مخصوص فصل هستند را به راحتی میتوان سالم نگه داشت و سال بعد نیز استفاده کرد. اگر تمام نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد را رعایت کنید هیچگاه کلاه شما خراب نخواهد شد.

تهیه و تنظیم : سایت کلاه بازی

مدیر سایت
ارسال دیدگاه