کلاه کپ را بهتر بشناسیم!

شناخت کلاه کپ

تفاوت کلاه و کلاه کپ

شاید شما هم که در حال خواندن این متن هستید قصد خرید کلاه را داشته باشید، اما تفاوت کلاه ها با یکدیگر را به خوبی ندانید. اگر بخواهیم تفاوت کلاه با کلاه کپ را بگوییم این است که کلاه به هرگونه پوشش سر گفته می شود مثل کلاه لئونی، کلاه بافت و… البته به جز کلاه ایمنی، در حالی که کلاه کپ یک گونه خاص از کلاه است. این گونه خاص خودش تعداد زیادی زیرمجموعه دارد که کلاه بیسبالی که طرفداران بسیاری دارد، یکی از انواع آن می باشد. کلاه کپ نسبت به کلاه های دیگر فشرده تر است و ساختار سفت تری دارد. مثل کلاه فدرال و… . کلاه معمولا برای یک هدف خاص استفاده می شود، مثل استفاده در یک راهپیمایی نظامی، برای زیبایی در مهمانی و به طور کلی در این زمینه ها مصرف گسترده ای دارد. اما کلاه کپ معمولا قبل از کاربرد زیبایی و یونیفرم بودن جنبه ی حفاظتی دارد یعنی افراد برای اینکه جلوی برخورد نور خورشید را به پوست صورت بگیرند، از آن استفاده می کنند.

زمان های استفاده از کلاه کپ

از آن ها اغلب در تابستان استفاده می شود. در زمستان افراد ترجیح می دهند از کلاه هایی استفاده کنند که گوش های آن ها را گرم کند به همین دلیل این نوع کلاه چندان مناسب زمستان نیست. اما در تابستان این نوع کلاه گزینه ی بسیار مناسبی است. در هنگام انتخاب کلاه های دیگر امکان دارد با این مشکل که به صورت شما نیاید مواجه شوید اما مدل و دوخت کپ به گونه ای است که مدل صورت شما به هر صورتی باشد مثل گرد، کشیده و … می توانید انواع کلاه کپ را استفاده کنید، بدون اینکه نگران باشید به شما می آید یا خیر. همین یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوع از کلاه است.


کلاه کپ سفید

خرید کلاه کپ سفید NY


نقش ویزور ( visor ) در کلاه کپ

کلاه کپ در قسمت جلو بخشی دارد که سخت است و ویزور نام دارد. بعضی از کپ ها حتی قسمت تاج هم ندارند اینگونه که ویزور با یک بند بر روی سر ثابت می شود. از آن در تنیس، والیبال و سایر ورزش ها استفاده می گردد. حتی امروزه افراد در خیابان ها از آن مخصوصا در تابستان استفاده می کنند. ربطی هم به جنسیت ندارد، هم آقایان و هم خانم ها آن را بر سر می گذارند. ویزور کمک می کند نور خورشید مستقیما به چشم برخورد نکند و آن را از آسیب دیدگی حفظ می کند. همچنین پوست را از سرطان ناشی از نور خورشید در امان می دارد. اگر از مدل ویزور که تاج ندارد استفاده کنید خیالتان راحت باشد که تهویه هوا برای سر شما بسیار ایده آل است. اما اگر از کپ کامل که تاج هم دارد بخواهید استفاده کنید جای نگرانی نیست چون سوراخ هایی در قسمت های مختلف تاج تعبیه شده است که عمل تهویه را برای شما به عالی ترین حالت ممکن انجام می دهد.

کلاه کپ پلنگی

کلاه کپ چیریکی

راحتی و تناسب در کلاه کپ

این کلاه دارای آستر نمی باشد به همین دلیل انعطاف پذیر است و وقتی آن را بر روی سر قرار می دهید، شکل سر شما را می گیرد و کاملا ثابت می شود. همین باعث می شود در هنگام کار کردن و بازی کردن از سر شما پایین نیفتد. اگر چه بندی که در قسمت پشت آن تعبیه شده و کاملا کلاه را اندازه سر شما تنظیم می کند هم در نیفتادن از سر بی تاثیر نیست. در قسمت داخلی بعضی از انواع این مدل کلاه دقیقا بر روی پیشانی حالت آستر مانندی قرار می گیرد که باعث می شود رطوبت حاصل از عرق شما گرفته شود. همانطور که در بالا هم اشاره شد سوراخ هایی که بر روی آن ها وجود دارد رطوبت و هوا را مبادله می کند و سر شما را در حالت رفاه قرار می دهد. با توجه به آنچه گفته شد خرید کلاه کپ یک انتخاب راحت می تواند باشد چون متناسب هر چهره ای است و از طرفی سر شما را از لحاظ راحتی و سلامت پشتیبانی می کند، پس آن یک انتخاب بسیار مناسب برای فصل تابستان است.

تهیه و تنظیم : سایت کلاه بازی

مدیر سایت
ارسال دیدگاه