فواید خرید جوراب و پوشیدن آن

انواع جوراب

خرید جوراب، آن هم به صورت اینترنتی!

شاید حتی فکر این‌که برای خرید جوراب، ساعت‌ها از این فروشگاه به فروشگاه دیگری بروید؛ میان این باجه جوراب فروشی و باجه‌ی دیگر بگردید و باز هم مدل و طرح جوراب محبوب خود را پیدا نکنید، برایتان حسابی مایه‌ی دردسر باشد! دنیای اینترنت با مزایای خاصی که با خود به همراه آورد، راه‌های خرید مجازی و آنلاین را برای ما باز گذاشت، تا از طریق آن در کمترین زمان، به بهترین قیمت‌ها، زیباترین طرح‌ها و باکیفیت‌ترین مواد به کار رفته در طراحی جوراب‌ها، دسترسی پیدا کنیم. در این بین فروشگاه‌های متعددی برای خرید و فروش جوراب تشکیل شدند. که در این بین می‌توان به کلاه بازی اشاره نمود. اما سوالی که به وجود می‌آید و بی‌شک ذهن ما را حداقل یک‌بار به خود مشغول کرده است، این است که اصلا چرا باید به خودمان زحمت پوشیدن جوراب را بدهیم؟ فواید جوراب چیست و چرا انسان به پوشیدن جوراب روی آورد؟ با ما همراه باشید تا سری به دنیای جوراب‌های رنگارنگ بزنیم.


جوراب مچی زرد

جوراب مچی زرد


مزایای خرید جوراب

خرید جوراب به نوع استفاده، سبک پوششی، موقعیت استفاده و… بستگی دارد. در گذشته‌های دور، جوراب تنها جنبه‌ی پوششی و برای محافظت از پاها در برابر سرمای هوا، گزند محیط اطراف و شکل گرفتن بهتر پا در کفش و… داشت. اما کم کم، جوراب‌ها نیز مانند سایر پوشاک، جنبه‌ی زیبایی و ظاهری به خود گرفتند. چه بسا جوراب‌های گوناگونی که بسته به سبک محبوب خریدار، طراحی می‌شدند. اما جدا از ظاهر زیبای هر جوراب؛ که شکل خاصی به پاهای ما می‌دهد و از آن محافظت می‌نماید؛ دیگر چه مزایایی را می‌توان در این محصولات زیبا و شکیل پیدا کرد؟ با هم، تعدادی از مزایای خرید اینترنتی جوراب را بررسی می‌کنیم:

  • انتخاب و خرید جوراب مناسب و مطابق با سبک پوششی، درخشش استایل شما را تا چندین برابر افزایش می‌دهد. علاوه بر این، زیبایی و بانمک بودن جوراب شما، می‌تواند توجه سایرین را به خود جلب نماید. به این طریق، در افزایش اعتماد به نفس و لذت شما در حین پوشیدن آن جوراب خاص، تاثیر مستقیم داشته باشد.
  • پای انسان، مانند سایر بخش‌های بدن دائما در حال فعالیت است. بدیهی‌ست که پوست این ناحیه نیز، برای تخلیه مواد زائد به منافذ پوستی روی می‌آورد و این عمل، عمدتا به شیوه‌ی تعریق صورت می‌پذیرد. پوشیدن و خرید جوراب مناسب با حالت پا، با جذب عرق و جلوگیری از نفوذ آن در کفش، خراب شدن کفش را به تعویق می‌اندازد و سلامت پا را تضمین می‌نماید.
  • بسیاری از افراد، از مشکلات گردش خون رنج می‌برند. به این معنا که پاهای آن‌ها اغلب سرد است. برخی پزشکان با معرفی و تجویز جوراب‌های طبی خاص، به گردش بهتر خون کمک می‌کنند؛ پا را گرم نگه می‌دارند و به این طریق، موجب بهبود عملکرد سیستم گردش خون در بدن می‌شوند. از آن‌جایی‌که سرد بودن پاها، تاثیر مخربی بر عملکرد سالم قلب دارد؛ می‌بایست در هنگام انتخاب چنین جوراب‌هایی، با پزشک متخصص مشورت نمود.
  • خرید جوراب و پوشیدن آن، موجب محافظت از پا در برابر عوامل خارجی می‌شود. حتما تجربه‌ی پیاده‌روی‌های طولانی و بدون جوراب را داشته‌اید. یا حتی ممکن است در حین فعالیت، جوراب‌های نامناسبی برپا کرده باشید. جوراب و کفش شما، درست مانند دو قطعه‌ی پازل عمل می‌کنند؛ که یکی مکمل دیگری‌ست. نه تنها کفش نامناسب، حس لذت‌بخش جوراب مناسب را درهم می‌شکند؛ بلکه جوراب نامناسب نیز، شما را از لذت بردن از فعالیت با کفش محبوب‌تان باز خواهد داشت. مدل‌های خاصی از جوراب، خصوصا جوراب‌های بالشتک‌دار؛ به از بین بردن اصطکاک و جلوگیری از تاول زدن پا در حین فعالیت‌های سنگین و پیاده‌روی‌های طولانی جلوگیری می‌نماید.

جوراب مچی سفید

جوراب مچی فانتزی


  • جوراب، فرم بهتری به پای شما می‌بخشد! حتما تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده؛ که قصد خرید یک کفش را دارید و فروشنده به شما، پوشیدن یک جوراب را برای قرار گرفتن بهترِ پا در کفش پیشنهاد می‌کند. خرید جوراب مناسب، ضمن جلوگیری از خفگی پا و گردش هوا در آن؛ شکل مناسب و زیبایی به پای شما می‌بخشد. علاوه بر این به انگشتان پای شما فشاری وارد نمی‌کند.
  • حتی تصور خیس بودن جوراب، وحشتناک است؛ مگر نه؟ چرا که یکی از مزایای جوراب خشک نگه داشتن پاست؛ نه خیس کردن آن! اگرچه پا مانند ریه‌ها نیست که به تنفس دائم نیاز داشته باشد؛ منتهی وجود مقداری جریان هوا در صورت وجود گرما و عرق، موجب تهویه و بهبود سلامت پا می‌شود. چرا که خفه شدن پا در جوراب و گرما و تعریق بسیارِ پا در آن، محیط مناسبی را برای رشد قارچ و باکتری فراهم می‌کنند. که این منشا بوی بد پاست. بنابراین از جوراب‌هایی با الیاف طبیعی پنبه، پشم و بامبو استفاده کنید. یا اگر جوراب‌های مصنوعی را ترجیح می‌دهید؛ از الیاف بی‌نقصی مانند اکریلیک و نایلون استفاده کنید. البته به شرط آن‌که دارای منافذ تنفسی باشند!

تهیه و تنظیم : سایت کلاه بازی

مدیر سایت
ارسال دیدگاه