فندک و هر آنچه در مورد آن باید بدانید!

فندک

فندک

فندک وسیله ای است که با آن آتش ایجاد می کنند. ساختار آن به این صورت است که از یک محفظه پلاستیکی یا فلزی ساخته شده است که درون آن مایع آتش زنه قرار می گیرد. این محفظه علاوه بر پلاستیک و فلز می تواند از جنس طلا و نقره نیز باشد. هر چه این بدنه از جنس بهتری باشد قیمت محصول بالاتر می رود. مایع آتش زنه از جنس نفت، گاز یا بنزین که مخصوص فندک هستند، می باشد. معمولا قابل شارژ هستند به این صورت که در صورت تمام شدن می شود درون آن را دوباره با مایع مخصوص پر کرد.

پس وقتی اقدام به خرید می کنید بدانید قرار است مدت زمان طولانی از آن استفاده نمایید. بخشی از آن به صورتی طراحی شده است که وظیفه ی جرقه زدن را به عهده دارد. جنس آن قسمت می تواند سنگی باشد. بخش دیگری هم دارد که وظیفه ی خاموش کردن آتش را از طریق قطع کردن آتش و هوا برعهده دارد.

انواع فندک

فندک ها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می شود:

فندک بنزینی یا نفتی

این نوع در محفظه خود بنزین یا نفت دارد. فیتیله ای در این محفظه قرار دارد که باعث می شود آتش روشن شود.


پک فندک بنزینی

خرید فندک بنزینی


فندک گازی

در این مدل دیگر فیتیله وجود ندارد. از طریق خروج گاز از یک دریچه روشن می شود. به کمک آن دریچه میزان گاز خروجی تنظیم می گردد.

فندک اتمی

قدرتی که این نوع فندک دارد در مقایسه با موارد دیگر که معمولی هستند بسیار پرقدرت تر عمل می کند. برای ایجاد جرقه در این نوع از یک ایزوالکتریک استفاده می کنند. کاربردی که این مدل دارد به دلیل شعله پرقدرتی که ایجاد می کند در جوشکاری می باشد. ویژگی جالب آن هم این است که وقتی در معرض باد قرار گیرد شعله اش خاموش نمی شود.

فندک المنتی

این مدل توسط افراد سیگاری بیشتر استفاده می شود . در برابر مدل های معمولی این محصول حرارت بیشتری را ایجاد می کند. در این مدل شعله ایجاد نمی شود به همین دلیل از لحاظ امنیتی ایمنی بالاتری دارد.


فندک گازی در دار

خرید فندک


راهنمای خرید فندک

در هنگام خرید فندک باید به چند نکته توجه نمایید. ابتدا باید بدانید آن را برای چه عملی خریداری می کنید. برای مثال اگر اهل کوهنوردی و چادر زدن در دل طبیعت هستید باید برای روشن کردن آتش از انواع بلند آن استفاده کنید. اما اگر آن را برای روشن کردن سیگار می خواهید نوع معمولی و کوتاه آن برای شما مناسب است. باید به ایمن بودن آن هم توجه داشته باشید که به راحتی روشن شود و به شما آسیب نزند.

به همین دلیل فقط به این محصول به چشم اکسسوری نگاه نکنید. نکته ی مهم بعدی این است که شما قرار است از این محصول در مکان های مختلف و عمومی استفاده کنید به همین دلیل باید توجه کنید که چه رنگ و طرحی را انتخاب می کنید. به احتمال زیاد پسر باشید و بخواهید فندکی صورتی از جیب خود خارج نمایید احتمالا جنبه ی خوبی ندارد به همین دلیل رنگ و طرح مورد علاقه خود را معقول انتخاب نمایید.

فندک های کلاه بازی

با وارد شدن به سایت کلاه بازی می توانید انواع مختلف فندک را در طرح و رنگ مختلف مشاهده کنید. به همین دلیل به راحتی می توانید آنچه را می خواهید به صورت اینترنتی سفارش دهید. کافی است وارد بخش مورد نظر شوید و با چند کلیک ساده خرید خود را انجام دهید. همچنین می توانید در کنار خرید این محصول به خرید ماسک، دستکش، عینک آفتابی، ساک ورزشی، شال و کلاه، کوله پشتی، اسکارف، دستمال سر، کلاه بافت، کلاه کپ و … نیز بپردازید. همانطور که ملاحظه می کنید سایت کلاه بازی علاوه بر اینکه یک کلاه فروشی حرفه ای است از تنوع محصولات دیگر نیز برخوردار می باشد.

تهیه و تنظیم : سایت کلاه بازی

مدیر سایت
ارسال دیدگاه