در مورد کلاه بافت بیشتر بدانید

کلاه بافتنی

کلاه بافت

شاید شمایی که شروع به خواندن این مطلب کرده اید هم قصد خرید کلاه داشته باشید، اما سردرگم در میان مدل ها باشید. کلاه بافت در اصل از پشم ساخته می شود اما امروزه اکثرا از الیاف مصنوعی تولید می گردد و روانه بازار می شود. این نوع کلاه برای فصل سرما طراحی شده است و سر شما را گرم نگه می دارد. معمولا این نوع کلاه به صورت ساده و تک رنگ ساخته می شوند، اما این به صورت مطلق نیست و در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد و تنوع آن زیاد است. در گذشته از جنس پشمی آن در دریانوردی، ماهیگیری، شکار و موارد دیگر در قرن هجدهم استفاده می شد. امروزه در مناطق قطب شمال و دیگر مناطق سرد از نوع پشمی آن هنوز استفاده می شود. به این صورت که در مناطقی احتیاج به کلاه گرم باشد، کلاه بافت پشمی با نام های محلی مختلف یافت می شود.

ساختار کلاه بافت

اغلب کلاه های بافت در قسمت بالا به صورت مخروطی هستند. حالت کشسانی کلاه باعث می شود کاملا سر شما را بغل کند و در برابر سرما حافظ آن باشد. معمولا بعضی از آن ها در قسمت بالا حالت منگوله مانندی نیز دارند. بعضی آن ها دارای لبه های تاشو هستند. قسمت بالای آن ممکن است تنگ باشد یا حالت شل و گشاد داشته باشد. یکی از کلاه های سنتی بافت رایج در آمریکای شمالی به این شکل است که در قسمت گوش پوشش وجود دارد و نخی به آن متصل است که در قسمت زیر چانه گره می خورد. بعضی از آن ها هم به این شکل اند که فقط در قسمت چشم و دماغ و دهان باز هستند و بقیه قسمت ها کاملا بسته است.


کلاه بافت بنفش

خرید کلاه بافت بنفش


کلاه بافت در فرهنگ های مختلف

اغلب کلاه بافت در شرایط آب و هوایی سرد و در طرح های متنوع به کار می رود. به مرور زمان این نوع کلاه ها توسط افراد معروف مورد توجه قرار گرفتند و در فیلم ها و سریال ها از آن بسیار استفاده شد. در طی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ کلاه بین رپرها بسیار طرفدار پیدا کرد. امروزه افراد در کشور ما نیز از آن بسیار استفاده می کنند.‌ کشور ما دارای چهار فصل است همانطور که در فصل گرما کلاه کپ ها که محبوب ترین آن کلاه بیسبالی است طرفداران زیادی دارد، در فصل زمستان‌ و سرما کلاه بافت گزینه بسیار مناسبی است و بدون توجه به جنس و سن از آن استفاده می کنند. معمولا خانم ها از رنگ های دخترانه و مدل های منگوله دار و آقایان از رنگ های خنثی و بدون منگوله بر سر می گذارند. در هنگام استفاده از آن نیاز به این نیست که استرس این را داشته باشید آیا به تیپ شما می آید یا نه. در فصل زمستان می توانید آن ها را با ژاکت های بلند، کاپشن های کوتاه، بوت های کوتاه و بلند و انواع شلوارها بپوشید. فقط کافی است به دو نکته توجه کنید، یکی اینکه هارمونی را رعایت کنید در ست کردن و توجه داشته باشید که کلاه به خوبی بر سر شما قرار گرفته باشد، نباید گشاد یا تنگ باشد.

کلاه بافت سبزآبی

خرید کلاه بافت VANS

نام های مختلف کلاه بافت

کلاه بافت در مکان های مختلف به نام های متفاوت خوانده می شود. در انگلستان کلاه پشمی به آن می گویند. در آمریکا کلاه پشم گفته می شود. در بخش هایی از انگلستان به صورت سنتی آن را beanie می نامند در صورتی که در بخش هایی از کانادا کلاه beanie برای یک نوع کلاه به کار می رود که به صورت پنلی است و بافت نیست. جالب است بدانید این نوع کلاه توسط ارتش آمریکا در گذشته به کلاه نگهبان معروف بود.‌ چون زمانی که آن ها در حال نگهبانی بودند از سرشان در برابر سرما محافظت می کرد. احتمالا برای شما هم جالب باشد که یک نوع کلاه به نام های مختلف در سراسر دنیا نامیده می شود. البته اسم های بیشتری دارد که به آن ها اشاره نکردیم. این نشان می دهد این نوع کلاه بسیار پر طرفدار است و مورد نیاز برای استفاده های گوناگون می باشد. شما می توانید برای خرید این نوع و کلاه و کلاه دیگر مثل کلاه لئونی و … به کلاه بازی مراجعه کنید.

تهیه و تنظیم : سایت کلاه بازی

مدیر سایت
ارسال دیدگاه