اصول ست کردن و نگهداری کلاه بیسبالی

کلاه بیسبالی

کلاه بیسبالی و اکسسوری

همیشه خرید کلاه کار هیجان انگیزی به حساب می آید؛ کلاه بیسبالی بهترین راه برای نشان دادن شخصیت به خصوص برای آقایان است. اشتباه نکنید، خانم ها هم از آن استفاده می کنند اما آن ها اکسسوری های زیادی دارند، مثل گوشواره، گردنبند و … در حالیکه کلاه بیسبالی یکی از متداول ترین اکسسوری آقایان به حساب می آید. توجه کنید که کلاه انتخابی شما خیلی چیزها را در مورد شما نشان می دهد. وقتی در یک جمع حاضر شوید آرم روی کلاه می تواند تیم محبوب شما را به دیگران معرفی کند. گاهی اوقات اسم شهر شما روی کلاه هک شده است. پس حواستان باشد صبح که از خواب بیدار می شوید چه کلاهی بر سر می گذارید. همچنین این قابلیت را برای شما ایجاد می کند موهای نامرتب خود را زیر آن پنهان کنید. مزیت دیگر این اکسسوری این است که هنگام ورزش مورد علاقه تان هم می توانید از آن استفاده کنید. اگر یک کلاه بیسبالی هنگام ورزش روی سر دارید، شما خوش شانس هستید. علاوه بر نشان دادن نماد تیم خود، از چشم هایتان در برابر نور خورشید هم محافظت کرده اید.

تاریخچه کلاه بیسبالی

کلاه بیسبالی از سال ۱۹۶۰ که اولین بار بروکلین به عنوان بخشی از یونیفرم خود پوشید، بوجود آمد. استفاده از آن کاملا کاربردی بود. با لبه ای که چشم های بازیکنان را از نور خورشید محافظت می کرد. کلاه بیسبالی در طی ۸۰ سال به تکامل خود ادامه داد. تا اینکه لاستیک لاتکس به عنوان ماده سفت کننده آن معرفی شد و کلاه های امروزی بوجود آمدند. کلاه بیسبالی نمادی از فرهنگ آمریکا است. امروزه این کلاه نسبت به سایر کلاه کپ ها بیشتر در دسترس است. شما می توانید آن را به راحتی از فروشگاه ها بخرید، از چرم تا برزنتی، جیر و … . این کلاه امروزه توسط اقشار مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بازیکنان بیسبال، بازیکنان تنیس، رانندگان کامیون و ماشین، کارمندان اداره پست، بچه های خردسال، نوجوانان، مردان و زنان بالغ از کلاه بیسبالی استفاده می کنند. به نظر می رسد سبک این نوع کلاه به گونه ای است که برای تمام افراد در تمام بخش های زندگی مناسب است.


کلاه بیسبالی زرشکی

خرید کلاه بیسبالی MEOW


درست پوشیدن کلاه بیسبالی

کلاه بیسبالی هایی که دارای دو رنگ هستند را با تی شرت نخی بپوشید. ظاهر شما را عالی می کند. از این تیپ می توانید در دورهمی های خود با دوستان استفاده کنید. برای ظاهری عالی تر و خاص تر از نوع چرم استفاده کنید. آن شما را خونسرد تر نشان می دهد. با یک کلاه چرم، شلوار مشکی و لباس یقه گرد فوق العاده می شوید. خانم ها می توانند آن را با یک تی شرت یا لباس بلند ماکسی ست کنند و در روز گردش آن را بپوشند. در حالی که آقایان باید توجه داشته باشند لباس خود را ساده نگه دارند تا این اکسسوری در مرکز توجه قرار بگیرد. اگر هنگام ورزش لباس چرم بر تن دارید از کلاه چرم استفاده نکنید. گرمای آن برای شما کشنده است. نوع اسنپ بک را با یک کت کتان و شلوار جین کاغذی امتحان کنید، ظاهر شما عالی می شود.

نکات مهم هنگام خرید کلاه بیسبالی

کلاه بیسبالی را حتما اندازه سر خود خریداری کنید. گشاد نباشد. آنقدری هم تنگ نباشد که سردرد بگیرید یا پس از برداشتن کلاه از سر رد قرمز آن روی پیشانی شما باقی بماند. لبه ی کلاه را به سمت عقب سر خود نگذارید. آن ظاهر خوبی به شما نمی دهد. این مدل گذاشتن مخصوص نوجوانان است. می توانید کلاه را به صورت یک طرفه بر روی سر خود بگذارید. این برای سن های بالاتر مناسب تر است. هنگام خرید بدانید کلاه بیسبالی مورد نظر شما از چه موادی ساخته شده است. کتان پنبه یکی از بهترین نوع آن می باشد. اگر قصد دارید برای مدت طولانی کلاه روی سر شما باشد، باید به فکر نفس کشیدن سر خود باشید. جنس پنبه به شما پیشنهاد می شود. حال اگر بخواهید کلاه سر شما را گرم نگه دارد از جنس جیر و پشم خریداری کنید.


کلاه بیسبالی آجری

خرید کلاه بیسبالی CHANEL


شستشوی کلاه بیسبالی

کلاه بیسبالی در انواع مختلف جنس وجود دارد. جنس کتان به علت با دوام بودن می تواند با ماشین لباسشویی شسته شود. قبل از آن باید بدانید کلاهی که دارید در برابر تغییر اندازه و تغییر رنگ مقاوم است. کلاه های جدید مخلوطی از پنبه و نایلون هستند. موادی مثل پلی استر و … دارند. اگرچه آن ها را هم می شود با ماشین لباسشویی شست اما باید حواستان جمع باشد که به بافت و نخ آن آسیب نرسد. کلاه های پشمی را به دلیل ظرافتی که دارند هرگز با ماشین لباسشویی نشویید. آن ها باید با دست شسته شوند. در زیر نحوه ی چگونه شدن کلاه بیسبالی را با دست توضیح داده ایم.

نحوه ی شستشوی کلاه بیسبالی نخ یا الیاف مصنوعی

۱. سینک تمیز یا ظرفی را با آب پر کنید. آب باید خنک باشد. اگر از آب بیش از حد گرم استفاده کنید به بافت و ساختار آسیب می زند.

۲. مواد شوینده مناسب به آن اضافه کنید. از موادی مثل قرص های ماشین ظرف شویی و مایع ظرف شویی استفاده نکنید چون به الیاف کلاه شما آسیب می زنند.

۳. کلاه را کاملا در آب و کف فرو کنید. اجازه بدهید به مدت سه ساعت خیس بخورد. گاهی اوقات به آن سر بزنید تا مطمئن شوید آلودگی و کثیفی ها از آن دور شده است.

۴. کلاه را خارج کنید و آن را با آب خنک بشویید تا اضافه های کف از روی آن زدوده شود.

۵. اجازه دهید کلاه در دمای خشک بماند. آن را روی کاسه یا کلاه دیگری قرار دهید تا فرم آن حفظ شود. مطمئن شوید کلاه در تماس مستقیم با خورشید قرار دارد.

نکته ی مهم آن است که اگر کلاه شما پشمی بود از این روش استفاده نکنید چون کلاه آسیب می بیند و فرم خود را از دست می دهد.

و‌در آخر یکی دیگر از فاکتورهای مهم در این کلاه که محبوبیت آن را زیاد کرده، ارزان بودن آن است. شما می توانید با هزینه ای کم آن ها را تهیه کنید. امروزه مارک های لوکس مثل شنل انواع با کیفیت کلاه بیسبالی را وارد بازار می کنند و در تلاش هستند تا بتوانند با پارچه های دیگر هم این اکسسوری محبوب را تولید کنند.‌

تهیه و تنظیم : سایت کلاه بازی

مدیر سایت
ارسال دیدگاه