کلاه کپ چیست؟ | آشنایی با کلاه کپ

آشنایی با کلاه کپ

کلاه کپ؛ انتخابی برای شیک‌پوش‌ها

کلاه کپ را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استایل‌های کژوال، مینی‌مال، تین‌ایج و اسپرت دانست. این کلاه‌ها معمولا برای سنین مختلف قابل استفاده هستند و در شرایط سفرهای تفریحی و اسپرت حتی توسط سالمندان نیز ممکن است انتخاب شوند. این کلاه‌ها همچنین برای هر دو گروه آقایان و خانم‌ها محبوب هستند. برای آشنایی بیشتر با این کلاه و روش خرید آن از کلاه بازی با ما همراه باشید.

کپ چه معنایی دارد؟

اصطلاح کپ در زمینه تولید کلاه به دو معنا به‌کار می‌رود. معنای اول یک دسته‌بندی کلی انواع کلاه است که بیشتر نمونه‌های کلاه‌ها را به دو گروه بزرگ هت (Hat) و کپ (Cap) تقسیم می‌کند. در این دسته‌بندی هت (Hat) گروهی از کلاه‌ها است که بیانیه‌هایی جسورانه در مد هستند و پوشیدن آن‌ها حسی از اقتدار را ایجاد می‌کند. به‌همین دلیل انواعی از این کلاه‌ها در گذشته توسط فرماندهان، روسای اقوام و قبایل و یا اشخاص خاص و بزرگ استفاده می‌شدند. ویژگی اساسی این گروه از کلاه‌ها داشتن یک سایبان در دورتادور کلاه است. برخی از انواع کلاه هت عبارتند از:

  • فدورا
  • کلاه کاسه‌دار
  • پاناما
  • کلاه کابوی

کلاه کپ جردن

گروه کلاه معروف به کپ اما بدون سایبان دورتادور است. کلاه‌های قدیمی مدارس از این نوع در قسمت پشت و جلو مشبک بودند. اگرچه بیشتر کلاه‌های گروه کلی کپ بدون سایبان هستند اما کلاه‌های زمستانه بافتنی و کلاه‌های اسکی که فاقد سایبان هستند نیز جزو این گروه قرار می‌گیرند. برخی از این کلاه‌ها عبارتند از:

  • بیسبال
  • کپ (گروه کوچک‌تر مورد نظر این مطلب)
  • کلاه پشت توری‌دار
  • کلاه اسنپ‌بک

کاربرد دوم اصطلاح کپ، بیشتر در ایران کاربرد دارد و اشاره به نوعی از کلاه مشابه کلاه بیسبال دارد که معمولا بخش سایبان آن سخت است و آن را در حالت منحنی قرار نمی‌دهند. از دیگر ویژگی‌های این کلاه می‌توان به سایبان بزرگ آن اشاره کرد که انتخاب خوبی برای فصل‌های تابستان و بهار است. این نوع از کلاه همچنین به دلیل استفاده از الیاف مختلف و حتی وجود مدل چرمی آن برای فصل‌های سرد سال و شرایط آب و هوایی سردسیر نیز مناسب است.

کلاه کپ مشکی

تاریخچه کلاه کپ

از نظر طراحی، کلاه‌های کپ را می‌توان زیرگروهی از کلاه‌های بیسبال دانست یا آن‌ها را الهام گرفته از طرح کلاه‌های بیسبال معرفی کرد. بنابراین ریشه طرح و ابداع این کلاه به ابداع کلاه بیسبال می‌رسد. نخستین کلاه‌های بیسبال در سال 1860 میلادی ساخته شدند و چندین دهه گذشت تا نوع مدرن این کلاه‌ها در دهه 1940 طراحی شد. ویژگی اساسی آن‌ها برخورداری از لبه یا سایبان بلندی است که برای محافظت از چشمان بازیکن در برابر نور خورشید طراحی شده است.

انواع مدل‌های نزدیک به کلاه کپ در فرهنگ جهانی مد

همان‌طور که گفته شد تعریف کلاه کپ در ایران با فرهنگ جهانی مد، همخوانی کامل ندارد. اما می‌توان چند مدل از کلاه‌های زیرگروه کلاه بیسبال را به شما معرفی کنیم که بسیار به کلاه‌های کپ شباهت دارند. با هم برخی از این کلاه‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • فیتِد کپ (The Fitted Cap): یکی از نزدیک‌ترین مدل‌ها به تعریف ما از کلاه‌های کپ است. این کلاه در قسمت جلو کاملا به کلاه‌های کپ شباهت دارد و در قسمت پشت دارای دریچه تهویه و بند تنظیم سایز نیست
  • کلاه اسنپ بک (snapback hat): این نوع از کلاه برعکس فیتد کپ دارای قفل تنظیم و دریچه تهویه در پشت کلاه است. همچنین در قسمت جلو همان مدل کلاه‌های کپ را دارد
  • کلاه 5 پانل (5 Pannel Cap): این کلاه دارای پنج پانل به جای شش پانل است که حباب کلاه را تشکیل می‌دهند، اما از نظر سایبان و شکل کلی تفاوت دیگری با کلاه‌های کپ ندارد.

کپ نایک

راهنمای انتخاب و پوشیدن کلاه کپ

در گذشته کلاه‌های کپ بیشتر برای تعطیلات آخر هفته، سفرهای بیرون شهری و ورزش استفاده می‌شدند؛ اما قوانین پوشیدن این کلاه‌ها به‌شدت تغییر کرده است و امروزه یکی از عناصر برخی از استایل‌ها مانند: استایل کژوال، ماکسیمال و حتی مینی‌مال هستند. بنابراین دیگر لزومی ندارد که حتما این کلاه را با تی‌شرت ست کنید. امروزه در کنار تی‌شرت و بسیاری از لباس‌های دیگر می‌توانید از این کلاه استفاده کنید. برخی از نکات مهم در در انتخاب و پوشیدن این کلاه عبارتند از:

  • کلاه‌های کپ معمولا دارای لوگوها و مارک‌های مختلف هستند. بنابراین لوگویی را انتخاب کنید که برای آن ارزش قائل هستید
  • هیچ لزومی ندارد که حتما کلاه‌های کپ دارای لوگو بسیار بزرگ باشند
  • در ست کردن لباس‌ها با کلاه‌های کپ خلاقیت به خرج دهید و لباس‌ها و ترکیب‌های مختلف لباس و اکسسوری را امتحان کنید
  • پوشیدن یک تی‌شرت در زیر، پوشیدن یک پیراهن روی تی‌شرت و باز گذاشتن دکمه‌های پیراهن می‌تواند انتخاب خوبی برای ادغام با کلاه‌های کپ باشد

کلاه کپ پسرانه و دخترانه

امروزه هم دختران و هم پسران از کلاه‌های کپ استفاده می‌کنند. کلاه‌های کپ برای پسرها یک روش جنجالی و جسورانه برای نشان دادن روحیات است. خانم‌ها از این مزیت برخوردار هستند که می‌توانند این کلاه را با هزاران گزینه از انواع لباس امتحان کنند و ترکیب شخصی خود را ارائه دهند. نکته بسیار مهم دیگر این که کلاه‌های کپ از این ویژگی برخوردار هستند که می‌توانید آن‌ها را با انواع اکسسوری مردانه و زنانه ست کنید.

خرید کلاه

خرید انواع کلاه کپ از سایت کلاه بازی

کلاه کپ یک انتخاب عالی برای نشان دادن روحیات نوآوری، نوخواهی، استقلال، سبک زندگی مدرن و آزادی در استایل است. ما در فروشگاه اینترنتی کلاه بازی انواع گوناگونی از کلاه‌های کپ را در جنس‌ها، برندها و رنگ‌های مختلف برای شما گردآوری کرده‌ایم. خرید کلاه از کلاه بازی بسیار آسان است. کافی است کلاه مورد نظر خود را انتخاب کنید، مراحل خرید را با پرداخت از طری درگاه ایمن بانکی طی کنید و منتظر باشید تا در کمترین زمان ممکن، محصول مورد نظر خود را درب منزل یا در هر آدرس ارائه شده به سایت، دریافت کنید.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه