آشنایی با انواع کلاه ها و تاریخچه شان

در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند مدل از کلاه های با اصالت و پر طرفدار آشنا کنیم:

کلاه به خودی خود یکی از اکسسوری هایی است که همواره طرفداران خاص خود را از دیر باز داشته است ؛ و هم اکنون هم طرفداران خاص خود را دارد و روز به روز شاهد افزایش این دسته از کاربران و علاقه مندان هستیم.

کلاه یکی از اکسسوری های پرطرفداری است که بیشتر در فصول سرد سال مورد استفاده قرار میگیرد ؛ البته برای برخی از مصرف کنندگان هم کلاه یک اکسسوری همیشگی است و بیشتر مواقع از آن استفاده میکنند و حتی گاهی از یک سبک کلاه خاص به عنوان امضای استایل خاص یک فرد استفاده میشود. در این مطلب از کلاه بازی شما را با انواع کلاه آشنا میکنیم.

کلاه از گذشته تا امروز

طبق اظهارات و نقل قول های صورت گرفته ، در گذشته از کلاه برای محافظت از سر در مقابل آسیب های احتمالی استفاده می شد. در شش ماهه دوم سال یعنی در پاییز و زمستان برای محافظت در برابر سرما،باران و برف و در شش ماهه اول سال یعنی بهار و تابستان از کلاه به عنوان محافظی در برابر آفتاب استفاده می کردند. حتی با مطالعه کتب قدیمی میفهمیم از لحاظ تاریخی هم کلاه ها در دوران باستان نماد قدرت بودند ، فلذا افراد با انواع کلاه هایی که استفاده می کردند نشان می دادند که چه جایگاه و منصبی دارند و یا از چه طبقه ای از اجتماع هستند. به همین دلیل خرید کلاه برای هر شخص دارای اهمیت ویژه ای بود.

در دوره هایی کلاه ها صرفا مردانه یا زنانه بودند اما با گذشت زمان و سیر تحولات مختلف اجتماعی و فرهنگی که صورت گرفت ؛ کلاه به یک آیتم مهم مد و فشن روز تبدیل شد که تنوع بسیار زیادی در طرح ها و رنگ برای زنان و مردان داشت. اکنون در دنیای امروز، زنانه و مردانه بودن کلاه ها مورد توجه نیست بلکه طراحی متفاوت و سبک خاص آنها که معرف استایل فرد  می باشد در اولین لحظه توجه به چهره فرد جلب شود.

 

کلاه-1

ست کردن انواع کلاه ها با لباس ها

کلاه را نمیتوانید از استایل مردانه جدا کنید ، زیرا دارای جذابیت خاصی است. بیشتر مردان خوشتیپ و کسانی که داشتن یک استایل خوب و دلنشین برایشان مهم است از کلاه استفاده میکنند.

بیشتر سلبریتی ها و اشخاص سرشناس و خوشتیپ مانند دیوید بکهام ، همیشه کلکسیونی از کلاه های مختلف را در خانه خود دارند و در زمان های جورواجور ان ها را به سر می کنند ؛ دیووید بکهام از جمله کسانی است که هوادار کلاه مردانه است. ترکیب کردن کلاه مردانه با لباس نکات ظریفی در خود دارد که بیشتر به ساختار کلاه مربوط میشود.

 

کلاه-2

انواع کلاه مردانه را بشناسیم

دنیای کلاه ها بسیار گسترده است. در ادامه با متداول ترین انواع کلاه ها و مبدا پیدایش هر کدام یا ویژگی خاص آنها آشنا خواهیم شد.

کلاه مردانه اکسسوری است که میتواند به خودی خود زیبایی استایل شما را ضرب در 100 کند. کلاه مردانه انواع مختلفی دارد؛ کلاه علاوه بر جنبه زیبایی که به استایل شما می دهد ؛ شما را از باد، باران و تابش خورشید حفظ میکند. علاوه بر آن اگر قسمتی از موهایتان ریخته است می توانید از کلاه برای پوشاندن آن قسمت استفاده کنید. کلاه علاوه بر این گاهی می تواند مردان چاق را لاغر و مردان و کوتاه قد را بلند قد نشان دهد به شرظی که در انتخاب کلاه مناسب اشتباه نکنید ولی در کل باید در نظر داشته باشید که هر کلاهی ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد که مناسب یک استایل خاص می باشد؛ برای مثال لبه کلاه مردان قد بلند می بایست پهن و لبه کلاه مردان لاغر اندام، باریک باشد.

 

کلاه-3

کلاه مردانه تریلبی

این کلاهی هست که طرفداران خاصی دارد و افراد سرشناسی مانند جانی دپ و فرانک سیناترا آن را بر سر میگذارند و کلا این کلاه قابلیت مانور بالایی دارد ، چون می توان آن را همراه با شلوار جین و تیشرت ست کرد و یا حتی با کت و شلوار و جلیقه هم قابلیت ست شدن دارد ؛ پس راحت باشید چون ظاهر جذابی دارد، کلا استایل شما را ارتقا می دهد. فقط کافیست یک بار این مدل کلاه را امتحان کنید تا بفهمید منظور ما چیست و خودتان شاهد بازخورد بسیار عالی از طرف اطرافیانتان باشید.

 

کلاه-4کلاه مردانه پورک پای

این مدل کلاه علاوه بر اسم جالب و سوال برانگیزی که دارد، پوشیدن آن بسیار سخت است ؛ اشتباه نکنید منظور ما این نیست که روی سر جا نمیشود ؛ بلکه استایل خیلی به خصوصی دارد که خیلی از اشخاصی که از قبل هم از کلاه استفاده میکردند از این کلاه کم تر استفاده میکنند زیرا هماهنگ سازی آن را با تیپ خود بسیار دشوار می دانند چه برسد به امثال من و شمایی که در این راه نسبتا تازه کار هستیم.

فقط باید دقت کنید که این کلاه زمستانی می باشد و قبل از پوشیدن نباید تلاش زیادی برای ست کردن آن با لباس هایتان بکنید ؛ پس بهتر است استایل ساده ای را دنبال کنید تا کلاه استایل شما را تعیین کند نه ترکیب کلاه و لباس.

کلاه-5کلاه مردانه پاناما

شاید به خود بگویید این چه مدل کلاهی است یا چرا همچین اسمی دارد ؛ اگر به توصیه ما یک بار فیلم پدرخوانده را ببینید، متوجه میشوید که بیشتر کلاه هایی که در این فیلم استفاده شده از این مدل است. نکته قابل توجه این کلاه این است که این کلاه یک کلاه تابستانی است و معمولا با استایل های ایتالیایی منطیق است که مردها بیشتر لباس های راه راه می پوشند. کلاه پاناما معمولا دارای رنگ روشن است و مخصوصا رنگ سفید آن که محبوبیت خاصی نیز دارد. کلاه پاناما تقریبا 40 سال از ساخته شدن آن میگذرد و لبه ی پهنی دارد که دور تا دور آن را در برمی گیرد.

کلاه-6کلاه کپ

خیلی از آقایان می ترسند که این کلاه را بر سر بگذارند، اما این ترس بی اساس است. یک مدل کلاه کپ جنس کشمیری و از برند خوب خریداری کنید و سپس پیراهن بافت و شلوار جین خود را نیز بپوشید؛ حال بدانید که استایل شیک و متفاوتی خواهید داشت. دیوید بکهام هم معمولا از این کلاه استفاده میکند و اکثر کسانی که به گلف یا سایر ورزش ها نیز علاقه دارند این کلاه را بسیار کاربردی میدانند.

کلاه-7کلاه مردانه خبرنگاری

نیوزبوی کلاه کارگردان بود. مردانی از آمریکای شمالی و اروپا از آغاز قرن بیستم این کلاه را بر سار داشتند. رفته رفته مردمی که در سطح متوسط جامعه بودند این کلاه دوست داشتنی را بر سر گذاشتن و استفاده از آن رواج یافت تا جایی که این کلاه دیگر مخصوص کارگردان نبود و هر کسی از کشاورز تا کشنی ران آن را بر سر می گذاشتند. امروزه شما هم این کلاه را حتما بر سر اشخاصی دیده اید که واقعا زیباست و جلوه خاص خودشو داراست.

کلاه-8کلاه مردانه فلت

کلاه ایوی یا فلت یا رانندگی شناخته شده است. این کلاه همانند کلاه نیوزبوی است هر چند که کمی به تزینات آن اضافه شده و شکل و شمایل دیگری به خود گرفته است.

کلاه-9کلاه مردانه اوشانکا

بیشتر کلاه هایی که تا الآن در این بخش معرفی شد جنبه تزينی داشتند ولی اوشانکا یکی از کلاه های مردانه ای است که در روز های سرد سال نیز بسیار کاربردی است؛ کلاه روسی که فقط و فقط برای سرمای زیر صفر ساخته شده و این کلاه به کلاه گوشی هم شهرت دارد، زیرا هنگام استفاده میتوانید قسمت های کناری آن را باز کنید تا روی گوشتان را کاملا بپوشاند و از ورود سرما به گوش شما محافظت کند.

کلاه-10در پایان امیدواریم که خواندن این مطلب برای تک تک شما عزیزان مفید بوده باشه و برای کسب اطلاعات بیشتر و یا یافتن پاسخ سوال های خود با ما در تماس باشید.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه